2012. január 26., csütörtök

az elmúlt napok gasztronómiája

Az elmúlt napokban volt pár recept amit kipróbáltam és persze régi kedvenc is előkerült a fánk :)
Mert a másik nagy szenvedélyem (a többi mellett) a receptgyűjtés, (ami a szakmámból is ered lévén cukrász vagyok) ezért rengeteg mennyiségű receptet képes vagyok átnyálazni amíg megtalálom a kedvemre valót és ha bevált további alakításra fogom,hogy ne legyen unalmas több verzió is készül, általában idényre alakítva.
Szóval jöjjenek a receptek:)
Az első a tejszínes-spenótos fusili amiről kép nem készült, de nagyon finom volt kis krémsajttal
tuningoltam, amit még a párom is megevett pedig ő nem egy spenót rajongó és akkor még finoman fogalmaztam :)
Desszertnek kókuszos szeletet készítettem a recept a Nosalty oldaláról van  http://www.nosalty.hu/recept/kokuszos-szelet-0


én csak annyit változtattam a recepten, hogy nem tejszínes pudingot használtam, hanem vaníliásat,de így is nagyon finom lett és íme a kép, ilyen lett:


A második recept a tócsni, ami életem első próbálkozása volt és egész jól sikerült.
gondolom erről sokaknak sokféle receptje van így nem írom ide, de képet teszek róla:


A harmadik receptem májas-babos pie torta ami azért is nagyon tetszik mert sokféleképpen lehet variálni attól függően, hogy milyen alapanyagot sikerül otthon fel lelni.


Végül pedig jöjjön a fánk:


 persze a képen csak egy töredék mennyiség látszik ennél jóval több készült.
 

Tócsni:
hozzávalók 2 főre

    4 db nagyobb krumpli / kb. 40 dkg /
    1 csokor petrezselyemzöld
    1 közepes fej vöröshagyma
    2 db tojás
    4-6 evőkanálnyi liszt
    1 tk  pirosarany / el is hagyható
    1 tksó
    2 mk őrölt bors
    2 ek olaj

kisütéshez

    3 dl olaj

    A nyers krumlit meghámozzuk és kislyukú reszelőn lereszeljük.
    A hagymát apró kockákra vágjuk, 2 evőkanál olajon megdinszteljük.
    A petrezselyemzöldet felaprítjuk.
    Az összes hozzávalót elkeverjük a reszelt krumplival, a liszt kivételével.
    A lisztet kanalanként fokozatosan adagoljuk hozzá, amíg nokedlitészta sűrűségű nem lesz.
    Serpenyőben felforrósítjuk az olajat és kb. 2-2 evőkanálnyit teszünk a masszából az olajba, kissé ellapítjuk és mindkét oldalát pirosra sütjük.


4 megjegyzés:

  1. Juj de örülök, hogy te is belefogtál! :-) Isten hozott a blogosok táborában! :-)
    És egyből ilyen finomságokkal nyitni! :-O Nyami :-))) Nagyon guszták, szépek, és naaaaagyon kívánatosak!
    A tócsniban mik a sötétbarna apróságok? Mi is nagyon szeretjük :-)
    Kíváncsian várom a folytatást! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát már régóta érik bennem, de majd meglátjuk meddig jutok :)
      persze van még mit tanulnom a blogról, de remélem belejövök:)
      petrezselyemzöld van a tócsniban, nálunk is kedvenc lett, hamar megvan, és elég laktató is :)

      Törlés
  2. Én is üdvözöllek a bloggeren :) A tócsnirecept pont azért érdekes, mert mindenkinek mindenféle van, ha mindenki ugyanúgy csinálná, akkor nem kéne leírnod, de így idevele! :)

    VálaszTörlés