2012. január 29., vasárnap

hétvégi gasztrokalandok

Mielőtt bárki azt hinné, hogy csak hétvégén vagyok konyhatündér az nem fedi a valóságot...
Én szinte mindennap főzök, de nem mindig próbálok ki újdonságot, így úgy gondolom, hogy az talán nem lenne túl izgalmas, ha minden főztömről beszámolnék......
Persze nem biztos, hogy ezek az ételek másnak izgalmasak én mégis úgy gondolom, másnak is adhatok ezzel ötleteket. :)
Hétvégén egy nagy adag gyümölcslevest főztem, mert én nem csak nagy melegben, de télen is igénylem hidegen-melegen bármilyen formában és mivel a fagyasztó tele van gyümölcsökkel így nem is okoz nagy gondot hogy esetleg drága a gyümölcs vagy a befőtt télen:) Most meggyből, eperből és cseresznyéből készült.
Mellé csőben sült/rakott brokkoli készült (ki hogy nevezi) nálunk most húsmentes formában.
Szeretem az ilyen ételeket mert gyorsan kész van és akár maradék rizsből is lehet a zöldség és egyéb hozzávaló csak a kedvünk és hűtőnk szab határt (mert hogy mi van otthon) ráadásul ez olyan variáció, amit nyáron kihűlve is kellemes könnyű étel.






Készítettem még a hétvégén meggyes szeletet, amit szintén a Nosalty oldalán találtam.
Annyit módosítottam a recepten, hogy fagyasztott meggyből készült nem befőttből és a receptben szereplő cukor 2x-ét tettem bele, de így sem lett túl édes, sőt a meggy megtartotta a kellemesen savanykás ízét, igazán finom csemege.
Nem igényel túl sok pepecselést és garantált a siker, persze meggyes rész pudingját jó sűrűre kell főzni.





Ért egy nagy csalódás....még a ház átalakításkor vettünk egy porcelán teáskannát,
szép kéket fehér pöttyökkel, hozzá pár bögrét is, akkor szépen bedobozoltam, nehogy összetörjön és mivel mi nagy teafogyasztók vagyunk eszembe jutott a szép kis kannám...
Ma kicsomagoltam elmostam és gondoltam jöhet a teakészítés filter elő, víz forr beleöntöm a kannába a forró vizet hallom ám pattog elsőre azt hittem, tán a belső porcelán réteg repedezik, de amikor kis tócsa jelent meg a konyhapulton már tudtam baj van.
A szép kis teáskannánk nem bírta a forró vizet és elpattant, ebben az a dühítő, hogy amikor vettük direkt megkérdeztük ugye ez nem csak dísznek jó?! Mert használatra vennénk eladó még furán is nézett ránk, hogy honnan vesszük, hogy a porcelán kanna nem használható,arról nem is beszélve, hogy nem volt éppen olcsó,
de nagyon vágytam egy teáskannára, hát most van egy de csak nézegethetem :(



3 megjegyzés:

  1. :( De kár! Pedig nagyon szép kanna... de sajnos csak szép...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha megragasztom ültethetek bele virágot és akkor esetleg hasznos is lesz :)

      Törlés
  2. Ez a kanna egy köcsög! :-)

    VálaszTörlés