2013. február 4., hétfő

Langalló és tökfőzelék

Hétvégén langallót csináltam,hamar megvan és kicsit nyárt hoz ebbe a 
szürke télbe.Hogy miért? Mert erről az ételről nekem a vásárok jutnak 
eszembe (mint pl. Kapolcs ami pedig nyáron van) persze tudom,hogy vannak
téli vásárok is, de mégis nekem a nyárt idézi.  
Íme a recept:
3 közepes krumpli
1 kis doboz kefír
3 ek olaj
1/2 dl tej
1/2 élesztő
kis cukor
1/2 kg liszt
1 tk só
 A tejet felfuttajuk, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk, majd kelesztjük
olajos tepsibe nyújtjuk a tésztát megszurkáljuk 180 fokon elősütjük a tésztát,
majd fokhagymás tejföllel megkenjük,só,borssal ízesítjük, majd kedvünk
szerinti feltéttel elkészítjük és készre sütjük.(én baconnal hagymával és
sajttal szórtam meg)
Én ennek az adagnak a felét csináltam, a tésztát kicsit vékonyabbra nyújtottam,
mint szoktam, de így is jó lett.








A tökfőzelék azért nagy szó nálunk, mert Tom sokáig nem szerette a tökfőzeléket,
(mindig azt mondta, hogy ennél jobban csak a tök főzeléket utálja)
míg egyszer meg nem kóstoltattam vele a cukkini főzeléket, mivel sok termett
a kertbe és a cukkini minden formája bejött neki. A cukkinifőzelék ízlett neki
így rávágtam, hogy ugyanilyen a tökfőzelék is, szóval így aztán kiderült,
hogy mégiscsak szereti a tökfőzeléket :)
Így ma tökfőzelék készült fasírttal :)

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése