2013. október 27., vasárnap

Gyömbéres banán lekvár

Párom hazahozott egy jó adag banánt, egy részét ettük, de gyorsabban érett,
mint ahogy enni tudtuk volna, így kitaláltam lekvárt fogok főzni belőle.
Eddig még ezt se próbáltam, de mindenképp egy izgalmas receptben 
gondolkodtam így esett a választásom erre a receptre.
Bár az én lekváromba kevesebb lett a gyömbér, de így is nagyon finom
lett :) Igaz nálam 2.5 kg banánból készült.
De javaslom aki kedveli a banánt mindenképp próbálja ki,igazán izgalmas
íze van. :)
Íme a recept:

hozzávalók 12 főre
  • 1 kg banán , megpucolva, tisztán mérve
  • 5 dkg gyömbér , hámozatlanul mérve
  • 1 citrom leve
  • 1-2 dl víz
  • 10-15 dkg kristálycukor

elkészítés
  1. A banánt megpucoljuk, és karikákra vágjuk.
  2. A citrom levét kifacsarjuk, a gyömbért meghámozzuk, és lereszeljük.
  3. A banánt a vízzel feltesszük főni (ha kevés lenne, pótoljuk picit később), hozzáadjuk a citrom levét, a reszelt gyömbért és a cukrot. Nekem elég volt kevesebb cukor is, de ízlés szerint tehetünk többet is.
  4. Állandó keverés mellett közepes lángon sűrűre főzzük kb. 20-30 perc alatt. (Kb. 5 perc főzés után összebotmixerezzük vagy turmixoljuk, ha nem szeretnénk, hogy kisebb darabok maradjanak a lekvárunkban, én is így tettem.:)) Vigyázzunk, mert illetlen, és 'köpköd'. :-)
  5. Ha besűrűsödött (keverésnél szépen elválik az edény falától, és lelátni az edény aljára), forró vízbe állított tiszta üvegekbe töltjük, lezárjuk, és 10 percre fejre állítjuk. Ezután én száraz dunsztba tettem, de az eredeti recept szerint nem kell.
  6. Ebből a mennyiségből kb. 3-4 kisebb üveggel lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése