2012. december 8., szombat

Csupacsokis muffin

Ma ismét muffinsütésre adtam magam az lett a vacsora és a holnapi reggeli is.
Ez a recept ismét egy itthoni könyvből van Hargatai György: A legjobb muffinok című
könyvéből. Tapasztalatom, hogy nekem ebből a receptből 16 db lett a 12 helyett,
(bár a plusz 4 kisebb mint a többi)
viszont nagyon finom légies, ajánlom mindenkinek aki szereti a csokisat és egyáltalán
nem egy túl édes émelyítős muffin.
Íme a recept:
-20 dkg étcsokoládé  (nálam ismét tej csokiból készült mert nem volt itthon ét)
-10 dkg tejcsokoládé
-10 dkg margarin
-1 tojás
-15 dkg kristálycukor
-2cs. vaníliás cukor
-1 kis pohár tejföl
-22 dkg liszt
-1 kiskanál sütőpor
-1/2 kiskanál szódabikarbóna
-csipet só
-12 papírkosár a forma béleléséhez

Az étcsoki felét és a tejcsokoládét a margarinnal együtt megolvasztjuk.(van aki gőz
fölött olvasztja, van aki lábosban simán tűzön én mikróban olvasztottam többször rá-
néztem és összekevertem, így nem ég meg)
A tojást a kétféle cukorral 3-4 perc alatt habosra keverjük elektromos habverővel,
majd a csokoládét és a tejfölt is hozzáadjuk.(tejföl helyett 1,8 dl tejjel is készülhet)
A lisztet a sütőporral, szódabikarbónával és a sóval összeforgatjuk és az előző masszához
dolgozzuk. A maradék étcsokoládét apró kockákra vágjuk és hozzáadjuk a tésztához.
(ez el is maradhat) Majd a muffinformába töltjuk és 18-20 perc alatt előmelegített
sütőben megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése