2013. január 28., hétfő

Gőzgombóc

Tom egyik kedvenc étele a gőzgombóc. Eddig általában boltban szoktuk
venni, de Tom nem szereti a benne levő szilvalekvárt. Viszont egyik nap
szembe jött velem a neten egy gőzgombóc recept, aminek nagyon megörültem,
és eszembe jutott, hogy kéne csinálni egyik nap, így receptkeresésbe kezdtem,
hogy egy olyat találjak ami jó recept. (sajnos már nem emlékszem honnan van, 
mert elég sok oldalt átnéztem mire ezt a receptet találtam)
hozzávalók: 
-500 g liszt
-3 dl tej
-2,5 dkg élesztő
-1 tk kristálycukor
-csipet só
-1/2 citrom héja
-1 tojás
-10 dkg olvasztott vaj  a gombóckenéshez (én ezt elfelejtettem)
Az élesztőt a tejben cukorral felfuttatjuk.A lisztet tálba tesszük a többi 
hozzávalóval és lágy tésztát dagasztunk belőle, majd 45 percet kelesztjük.
Majd gombócokat formálunk a tésztából, lehet lekváros is aki úgy szereti.
Egy fazékba vizet forralunk és egy szűrőbetétet teszünk bele ami nem éri
el a vizet.(én egy műanyag szűrőt használtam)
Lefedve gőz fölött 10-15 perc alatt elkészül, ha kész megkenjük olvasztott 
vajjal és megszórjuk cukrozott mákkal.
Elsőre nem is lett rossz :)
jó étvágyat. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése