2012. február 5., vasárnap

hétvégi menü+ virágzó növényeim

Hétvégén teljesen egyszerű volt a menü, tökfőzelék kockapörkölt feltéttel (mi ugye nem eszünk disznóhúst így csirkemellből volt).
A tök szintén a fagyasztóból került elő, (nálunk a zöldségek nagy része a kertben termett így a fagyasztóban mindenféle van, és nálunk most fagyasztó fosztogatás van napirenden) :-) 

Csak azt sajnálom, hogy valószínűleg ez volt az utolsó tökcsomag:(
A napokban a gépemen kotorászva találtam egy szilvás crumble receptet, amit nagyon ki akartam próbálni, sajnos már nem emlékszem melyik blogról mentettem:(
De annak nagyon megörültem, hogy a fagyasztóba találtam 2 kisebb csomag szilvát, így jöhet a szilvás crumble ami nem egy nagy ördöngösség, viszont roppant finom.
Íme a receptje:
Hozzávalók:
500 gr szilva

2 ek cukor
1 tk fahéj
1 tk vaníliakivonat

100 gr liszt

80 gr vaj
1 ek cukor

Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.

A szilvát megpucolom, negyedelem és egy kivajazott piteforma (ca. 20cm) aljára halmozom, megszórom a fahéjjal összekevert cukorral, meglocsolom a vaníliakivonattal. A lisztet a cukorra és a vajjal elmorzsolom, a morzsás állapoton túl (kb.3 perc) nem kell macerálni. Rászórom a szilva tetejére és ca. 30 perc alatt aranybarnára sütöm.



Mivel az én formám 30cm-es így én másfélszeres adagot sütöttem, nagyon fini lett és gyorsan elfogyott, de mivel sárgabarack van a fagyasztóba bőven így azt hiszem azzal is ki fogom próbálni:)


és néhány kép a most virágzó orchideáimról:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése