2012. február 2., csütörtök

mai menü

Kivételesen a  hét közepén is írok némi gasztronómiai élményt, ami nem bonyolult, szimplán csak finom:)
Szóval a mai menü zöldborsóleves túrós rétessel.


a zöldborsó leves rettentően egyszerű elkészíteni:
Olajon egy fej hagymát megdinsztelünk, rá egy kis pirospaprika felengedjük vízzel, 
beletesszük a répát, zöldséget, borsót, zellert karalábét, én most egy kis krumplit is 
tettem bele. Só, bors petrezselyem zöld és egy csipet tárkonyt adtam hozzá. Amikor a zöldségek megfőttek egy kis tejet öntünk hozzá felforraljuk és kész is.
Van aki főz bele nokedlit én ezt most kihagytam, de így is elég laktató.

Túrós rétes: kész vajastészta amivel nekem könnyű dolgom van mert csak elővettem,
a fagyasztóból. Túrótölteléket bekevertem egy kis búzadarával, tojássárgájával, cukorral vaníliás cukorral és citromhéjjal kis időre félretettem amíg a búzadara felszívta a folyadékot majd a kinyújtott tésztára tettem, bevagdostam a tésztát és hol egyik, hol másik oldalról ráhajtogattam, megkentem tojással irány a sütő és íme a végeredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése