2015. március 28., szombat

Házi gyömbér szörp

A receptet itt találtam!
Mivel volt itthon gyömbér és citromlé is így gondoltam kipróbálom, 
mivel nagyon szeretem a gyömbért, akár Canada Dry akár Ginger 
Ale néven kerül forgalomba, de az is igaz, ritkán szoktam venni.
Talán azért hogy távol tartsam a Ricsit a cukros üdítőtől, vagy
nem is tudom igazán mi az oka..
Amikor rátaláltam erre a receptre felcsillant a szemem, hisz ez csupa
természetes hozzávalóból készül, és nekem muszáj kipróbálnom.
Arról nem is beszélve, hogy a legmacerásabb része a gyömbér reszelés.
Íme a recept:

Hozzávalók: 
10 dkg gyömbér 50 dkg cukor, vagy méz 2 citrom leve
(ha szeretnéd eltenni, akkor persze kell bele tartósítószer, de én inkább főzök legközelebb is. Hűtőben pedig eláll 1-2 hétig)
Pucold meg a gyömbért, és reszeld le! A mézből-cukorból főzz szirupot 2 l víz hozzáadásával, majd csavard bele a citromok levét, és add hozzá a reszelt gyömbért is. Tegyél rá fedőt, és egy óráig hagyd ázni! Utána szűrd le, töltsd üvegekbe, és kész.
Ügye milyen egyszerű??? :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése