2012. november 13., kedd

Muszaka szerű termék. :)

A következő hamit nem én követtem el, hanem a Tamás, mivel ő is szeret főzni.
Ez az étel pedig nagyon egyszerű így hát megosztom ezt is. :)

Tegnap egy főzős műsorban láttuk, amint az egyik neves sztárszakács úr
muszakát készített, de nevetséges módon csak kissé átfűszerezett Bolognai
szószt, némi besamel mártást és 3 szelet szinte átlátszó cukkinit használt.
Azonnal rá is vágtam, hogy én ennél sokkal jobbat tudnék csinálni, ezért ma
cukkinivel megrakva tértem haza a vásárlásból, és dél közeledtével
nekiláttam a saját verziómnak, ami végül egész más lett, mint aminek indult.
Először is kb 30 dkg darált pulykahúst pirítottam, olívaolajon, kevés
bazsalikommal, sóval, borssal. Mikor kellően átsült, két evőkanál lisztet
szórtam rá és elkevertem, hogy mindenhova jusson, majd felöntöttem fél liter
tejjel. Nagyjából itt siklott félre a Muszaka, mert ily módon a Lasagne
készül, de nekem akkor jó ötletnek tűnt. Ezután házi készítésű
spagettiszószunkból  kevertem bele kb 2 dl-t. Felforraltam és
addig kevergettem, míg besűrűsödött. Egy jóképű cukkinit felkarikáztam, de
nem ám finnyás angol módra átlátszóra, hanem 3-4mm vastagra. Tűzálló
üvegtálba alulra a húsos szószból kanalaztam egy keveset, erre jöttek a
cukkinikarikák, majd szósz, meg cukkini, míg el nem fogytak az összetevők.
Ha már szóba került a Lasagne, a tetejére reszelt sajtot szórtam és
meghintettem kevés bazsalikommal. Sütőben, 45 perc sütés után készült el,
ezt 10 perc hűlés követte, ami kevésnek bizonyult, mert a nyelvünk leégett,
de nem győztük kivárni, hogy fogyaszthatóvá hűljön.
Megkóstolva első szavam az volt, hogy miért van ennek hal íze? Kiderült,
hogy a cukkini ízét éreztem kissé halasnak, de ezt is meg lehet szokni
idővel. Ha a cukkini helyett tészta lett volna benne, egy jó Lasagne lett
volna. :-)
Neve még nincs, de leginkább Muszaka Katyvasznak nevezném. 

Készültek fázis fotók: 




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése