2012. november 21., szerda

Rakott sütőtök

Ismét egy új sütőtök recept. A múlt héten is készítettem, csak akkor a fetás-baconos
került újra elő, meg a sütőtökös brownie és nem akartam újra leírni.
De a minap találtam a Nosalty oldalán egy nagyon izgalmas receptet, amit gyorsan 
ki is próbáltam ma, egyáltalán nem bonyolult és nagyon finom.
Hozzávalók:
80 dkg sütőtök 
1/2 kg csirke 
1/2 l tej 
1 dl tejföl 
10 dkg vaj
4 ek liszt
10 dkg sajt
só,bors,fahéj,szerecsendió
A sütőtököt felkockázzuk, sós vízben puhára főzzük. 
A húst  apró kockára vágjuk és kevés olajon (én olivát használtam) kifehérítjük, majd 
15 percig pároljuk sózzuk, borsozzuk. 
Felolvasztjuk a vajat, bele keverjük a lisztet, majd folyamatosan  hígítjuk a tejjel. Sűrű, 
de krémes állaga kell, hogy legyen. Fűszerezzük a fahéjjal, sóval, borssal és a 
szerecsendióval. Végezetül hozzáadjuk a tejfölt. 
Kivajazzuk az edényt, meghintjük zsemlemorzsával. Jöhet a rétegezés. Először a 
sütőtök, rá a hús, locsoljuk a szósszal. Edény méretétől függően rétegezhetünk. 
Tetejére sajtot reszelünk. Mehet az előmelegített sütőbe. Jó étvágyat kívánok! :)


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése