2015. január 13., kedd

Császármorzsa

Az én nagymamám, valamiért sose csinált császármorzsát, így sajnos ezt
nem tudtam tőle megtanulni.. sok receptet próbáltam már volt olyan, ami
a kutya táljában végezte (erre nem vagyok büszke, de hiszem az embert a 
kudarcok is előbbre viszik) és volt olyan amit ugyan meg lehetett enni, de 
nem volt az igazi. Aztán felhagytam a kísérletezéssel, mert kedvemet 
szegte hogy a sok-sok recept között nem találtam olyat, ami használható
lenne. Persze az nem jutott eszembe hogy a szakács ismerőseim között
megkérdezzem valakitől, hogy hogy is kell ezt csinálni, és hát egy cukrász-
nak is okozhat fejtörést egy jó recept keresése..
De nem rég ismét eszembe jutott, hogy kéne egy recept, bújtam a netet, 
találtam egy receptet, de a kudarcok okán egy ideje már itt kallódott
az asztalomon, és csak nem akaródzott nekiállni, míg végül ma csak 
kipróbáltam, hisz mit veszthetek??? legfeljebb virslit eszünk ebédre :)
Íme a recept: (kb 3 adag)
-10 dkg búzadara
-7,5 dkg finomliszt
-2,5 dl tej
-0,5 citrom reszelt héja
-1 marék mazsola
-2 db tojás
-2 ek cukor
-4 dkg vaj
-1 csipet só
A búzadarát, lisztet, tejet elkeverjük, belereszeljük a citrom héját, 
mazsolát, sót is elkeverjük, majd lefedve 5-6 órát (vagy egy éjszakát)
pihentetjük. (én tegnap este bekevertem)
A sárgáját a masszához keverjük, a fehérjét a cukorral felverjük és 
óvatosan a tésztához keverjük. Serpenyőbe beletesszük a vajat, majd
a tésztát és kevergetve megsütjük.
Szerintem ez egész jó lett, legalábbis nekünk ízlett. :) De legközelebb
nagyobb serpenyőben sütöm, mert abban kényelmesebb lesz kevergetni.
Amúgy hamar megsül...
Jó étvágyat! :)



 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése