2012. szeptember 11., kedd

Tonhalas spagetti

Tamás mára spagettit szeretett volna ebédre viszont én nem a hagyományosra
voltam beállva, hanem tonhalas változatra, így a Nosalty oldalán keresgéltem 
a receptek között, míg megalakult a saját verzióm, és nagyon finomra sikerült.
Azért azt tudni kell rólam, hogy én nem vagyok egy nagy halevő, illetve ez így 
nem teljesen igaz...
Gyerekkoromban volt egy szálkás esetem, amikor majdnem megfulladtam azóta,
ha nem muszáj nem ettem halat inkább halrudat, de egy ideje azt sem, mert 
manapság már a halrúd se az igazi (legalábbis sikerült kifogni pár nem túl jót
így lemondtam róla), de a Tamás szereti a halat (meg minden tengeri herkentyűt)
Ráadásul omega-3 meg egyéb jó tulajdonság, szóval merem állítani a Tamás
megkedveltette velem a halat újra (bár horgászni szeretek meg az akváriumot 
is elnézegetem, de félre a viccet ) a tonhalat kedvencemnek mondhatom, 
legalábbis a tonhalas változatok bejönnek, így ötlött eszembe, hogy régebben 
csináltam már tonhalas spagettit de az tejszínesen készült, most viszont 
valami másra vágytam....
Íme az eredmény:

 A recept:
hozzávalók: 2 gerezd fokhagyma
                     1 fej lilahagyma
                     3 közepes paradicsom
                     só, bors, bazsalikom
                     olajos tonhal
                     spagetti 

A tésztát kifőzzük, leszűrjük. A tonhal olaját serpenyőbe öntjük amin megfuttatjuk 
a fokhagymát, hagymát, majd a tűzről levéve beleforgatjuk a tonhalat a kockára 
vágott paradicsomot, ízlés szerint fűszerezzük, sóval, borssal bazsalikommal,
és a tészta tetejére halmozzuk.
Megszórhatjuk egy kis parmezán sajttal, nálunk az pont nem volt itthon de egy 
kis ementáli sajt is feldobta.
Ha van otthon pár szem olivabogyót is dobhatunk rá.

Ez nem túl nehéz étel gyorsan meg van és egy könnyű vacsorának is jó.

Jó étvágyat hozzá :)
 

3 megjegyzés: